Opiekun w Niemczech – z jakimi obowiązkami wiąże się ta praca?

#2017-02-14 03:28:37 

skostniała

Użytkownik

Dzień dobry, wraz z mężem planujemy wyjechać na jakiś czas za granicę. Mąż jest elektrykiem i ma jużpracę znalezioną. Ja jestem pielęgniarką i pomyslałam sobie, że mogłabym pracować jako opiekunka osób chorych, niepełnosprawnych lub starszych. Znalazłam już kilka ogłoszeń, lecz boję się, że zostanę oszukana... Czy znacie może jakiegoś sprawdzonego pośrednika, który pomoże mi znaleźć tego typu pracę w Niemczech?? Poza tym mam jeszcze jedno pytanie. Czy praca jako opiekun w Niemczech różni się zakresem obowiązków od takiej pracy w Polsce? Z jakimi obowiązkami wiąże się taka praca w Niemczech? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi.
#2017-02-14 03:48:14 

bartkowa

Użytkownik

Witaj, praca opiekuna to bez watpienia wymagające zajęcie, do którego należy mieć predyspozycje. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ każdy chory czy senior jest inny i każdy potrzebuje innej, zindywidualizowanej opieki. Zakres obowiazków zazwyczaj okresla rodzina Klienta i to ona rozlicza Cie z wykonanej pracy.
#2017-02-14 06:09:11 

olinka

Użytkownik

Cześć, przez rok pracowałam jako opiekunka seniora właśnie w Niemczech. Do moich obowiazkow nalezalo dbanie o higiene osobista Klienta, podawanie posiłków (często również ich przygotowywanie), robienie zakupów, sprzątanie mieszkania. Trzy razy w tygoniu musiałam też podawać seniorowi leki i raz w miesiącu zaprowadzać do lekarza. Poza tym wychodziłam z nim pospacerować. Mieszkałam u jego rodziny, bardzo mili ludzie, którzy byli niezwykle wdzieczni za moja prace.
#2017-02-14 07:20:25 

skostniała

Użytkownik

A gdzie znalazłaś tę pracę, jeśli mogę zapytać?
#2017-02-14 08:41:07 

olinka

Użytkownik